ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Orkestra Geçmiş Tarihli İçerik

E-fatura başvurusu nasıl yapılır ?

E-fatura uygulamasını kullanacak mükellefler öncelikle “kullanıcı hesabı” oluşturmalıdırlar.

Bunun için ilk olarak Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvuru yapmalı ve bu başvurularını tamamlamalıdırlar. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Caddesi No:16 06110 Dışkapı/ANKARA adresinde bulunan GİB Denetim ve Uyum Yönetimi Daire  Başkanlığı’na yazılı olarak başvurulabileceği gibi www.efatura.gov.tr’ den de başvuru  yapılabilir. Başvuru için gerekli olan belgeler şirket adına imza yetkisine sahip kişi tarafından  doldurulmalıdır.

 

Kullanıcı hesabı oluşturmak için başvuru sırasında aşağıdaki evraklar Gelir İdaresi Başkanlığı’na sunulmak zorundadır;
a) E-Fatura Uygulaması Başvuru Formu ve Taahhütnamesi,
b) Elektronik Mali Mühür Sertifika Sahibi Taahhütnamesi’nin imzalı aslı,
c) Başvuru formuna ve Mali Mühür taahhütnamesine şirket adına imza atan kişi veya
kişilerin yetkili olduğunu gösteren şirket imza sirkülerinin noter onaylı örneği,
d) Şirket kuruluş sözleşmesi Ticaret Sicil Gazetesinde 1/10/2003 tarihinden önce
yayımlanmış ise ilgili ticaret sicil gazetesinin noter onaylı örneği veya aslının
getirilmesi halinde Başkanlıkça onaylanmak üzere fotokopisi.

 

 

Mali Mühür nasıl alınır ?

E-fatura uygulamasında mükelleflerin “mali mühür” almaları zorunludur. Mali mühür, efaturaya ait bilgi bütünlüğünü sağlar ve kaynağının inkar edilmezliğini garanti altına alır. Mali mühür, Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden alınır. “Mali Mühür Sipariş Formu” nu dolduran mükellefler, başvuru bedelini (690.30 TL) bankaya yatırırlar ve form ile dekontu Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin +90 (262) 648 18 00 numarasına fakslarlar.

Buna ek olarak, ödendi belgesi ve başvuru formunun Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin TÜBİTAK Yerleşkesi P.K. 74, Gebze 41470 Kocaeli adresine gönderilmesiyle beraber sertifika üretim süreci başlar.

Sertifika üretimleri tanımlanan mükelleflerin, sertifikalarının yetkili kişilere teslimi sağlanır. Teslim sonrasında mükellefi temsile yetkili kişi, Mali Mühür ve Güvenlik Hizmet Sertifikasının kullanıma açılması amacıyla “MÜS ve GÜS Kullanıma Açma/İptal Etme” formunu doldurup Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne fakslar.

Bununla beraber, mükellefin sertifika parolası onaylanır ve mali mühür süreci tamamlanır. Mali mühür sertifika adımlarında mükellefler fatura adetlerine göre 2 farklı donanım tercih edebilirler.


a) HSM (Donanımsal Güvenlik Modülü): Çok fatura düzenleyen firmalara tavsiye edilir. Saniyede 45-50 fatura imzalanır.
b) Akıllı Kart Okuyucu: USB ve Masaüstü olarak 2 seçeneği vardır ve 10-12 saniyede bir fatura imzalanır.  ( Donanıma göre zamanda değişmeler olabilir )