ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

E-Faturayı Nasıl Başa Alırım?

Fatura başaalma işlemi için yetkiniz yoksa öncelikle Orkestra'ya "admin" olarak giriş yapmanız gerekmektedir. Faturayı başlangıç durumuna döndürüp tekrar gönderime hazır hale getirmek için;

Zarflanacak veya Mühürlenecekteki Faturayı Başlangıç Durumuna Döndürme :

"Logo Tanımları"nda bulunan ve faturamızın türüne göre "Satış Faturaları" veya "Satınalma Faturaları" alanında ilgili faturamızın üzerine tıklayarak faturamızı seçiyoruz ve sağ üst köşede bulunan "Başlangıç Durumuna Döndür" seçeneğine tıklıyoruz ve işlemimiz tamamlanıyor faturanız tekrar "Bekleyen E-Faturalar" düşüyor ve faturanız üzerinde tekrar düzenleme yapabilirsiniz.

Durum Kodu Başarısız Olan Faturayı Başlangıç Durumuna Döndürme :

Gönderilen bir E-Faturanın Durum Kodu 1230 "HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİ" gibi bir durumla karşılaştığınızda faturanızı başa alarak tekrar göndermeniz gerekebilir. Başaalmanızı gerektiren Durum Kodları hakkında bilgi almak için tıklayınız.

İlk olarak "Logo Tanımları"nda bulunan ve faturamızın türüne göre "Satış Faturaları" veya "Satınalma Faturaları" alanında ilgili faturamızın üzerine tıklayarak faturamızı seçiyoruz ve sağ üst köşede bulunan "Başlangıç Durumuna Döndür" seçeneğine tıklıyoruz.

Bu durumda faturanız "Bekleyen E-Faturalar" bölümüne tekrar düşer ve faturanızda düzeltme yapmanız gerekiyorsa yapabilirsiniz. Fakat tekrar göndermek isterseniz faturanın hazır durumda gönderim kaydı vardır şeklinde bir hatayla karşılaşırsınız

Bu hatayı almamak için efaturacim.orkestra.com.tr adresine entegratör Müşteri Kodunuz, Kullanıcı Adınız ve Şifrenizle birlikte giriş yaparak "Faturalar" alanı altındaki Gönderilen faturalara tıklanır ve "Gönderim/Alım Tarihi" bölümünde ilgili faturanın tarih aralığı girilir. Belge no alanına da faturanın numarası yazılarak "Ara" butonuna bastığımızda faturamız listelenir.

İşlem menüsü altındaki butonuna tıklayarak açılan alanda "Zarf Bilgisi" sekmesine tıklanır ve buradaki "GİB DURUMU" alanındaki, "Hazır Durumdan Gönderilmedi Durumuna Döndür" butonuna tıklanır. Böylece efaturacim üzerindeki işlemimiz tamamlanır. Tekrar Orkestra'ya dönerek "Bekleyen E-Faturalar" alanından faturanın yeniden gönderimini gerçekleştirebiliriz.

Sık Sorulan Sorular