Kurulum ve Configure ayarlarından sonra lisans dosyası firmaya yüklenir.
Lisans için firmanın bilgileri www.orkestra.com.tr üzerinden bayi girişi yapıldıktan sonra "Lisans Talebi Oluştur" denilerek oluşturulur.
Oluşturulan lisans dosyası “orkestra.lic” ismiyle kurulumun yapıldığı yerde Orkestra E-Faturanın kurulu olduğu klasöre atılır.
Logo Tanımları Kök Klasöründe, Satış Faturalarına girdikten sonra üst taraftaki butonlardan Filtreleme ekranına geçilir ve yeni filtre oluşturulup kaydedilir..
Logo tanımları / Satış Faturaları açılır ve “Yeni filtre” oluşturulur.
Logo tanımları / Satış Faturaları açılır ve “Yeni filtre” oluşturulur.
Burada önemli olan fatura tiplerinin belirtilmesidir.
Hatta burada filtre değeri “eşittir” değil de “Çoklu başlar” seçip “IHR, İHR” yazsanız daha garanti olur. Çünkü bazen unutup İHR Yazan oluyor ve sonra bize geri dönüyorlar, özel koda yazdım ama fatura görünmüyor diye :D
Eğer ki müşteri ihracat faturlarını logoda "İhracat Operasyon Fişleri" içerisinde oluşturuyor ise filtreyi bu şekilde tanımlayınız.
Logo Tanımlarından “Firmalar” listesini açınız. Müşterinin e-fatura kullanacağı firmanın hangisi olduğunu öğreniniz. Firmayı, Firma no alanından kontrol ediniz.
İlgili firmayı işaretleyiniz ve “Veritabanı KONTROL” yanındaki “Ok”a tıklayıp “Tabloları Sürüme Göre Güncelle” işlemini yapınız.
UYARI
İlgili Firmayı açtığınızda ilk gelen ekranda aşağıdaki bilgilerin doğru girilmesi gerekir.
Vergi No: Zaten elimizde var manuel girilir.
E-Fatura Gönderici Birim: Bu hesaplar entegratörde hesap oluşturulurken belli olur.
E-Fatura Posta Kutusu: Bu hesaplar entegratörde hesap oluşturulurken belli olur.
Adres bilgileri LOGO SYS’deki firmalardan gelir. Bilgiler boşsa LOGO SYS güncellenmelidir. Girilmediği takdirde fatura gönderirken adres kısımları boş gelir.
Bu sekmeye gelip yeni uyarlama oluştur. Gönderim ve İçeri Alma uyarlamaları aşağıdaki gibidir.
E-Fatura uyarlamaları kaydedildikten sonra Firmalar sayfasından “Tetikleyiciler” çalıştırılır.
Yapılan Fatura Tasarımları Uyarlamaların içerisine kaydedilir.
E-Fatura ve E-Arşive aynı fatura tasarımı yüklenir. Varsa diğer fatura tasarımları da diğer sekmelere yüklenir.
Fatura Tasarımı .xslt dosyası Orkestradan alınır.
Sonra tekrar ilgili Firma açılıp E-Fatura Filtreleri sekmesinde gerekli olan filtre tanımları eklenir. E-Fatura, E-Arşiv ve İhracat faturalarına göre.
Hangi kullanıcılar firmada Efatura Earşiv gönderiminde yetkili olacaksa, kaydettiğiniz ayarları kopyalayarak sadece kullanıcı bilgilerini değiştirip kaydedebilirsiniz.
E-İhracat modülünü kullananlar Ödeme Şekilleri, Paketleme Tipleri ve Teslim Şekillerini seçmek durumundadır. Logo içerisinde bu bilgiler tanımlı olmadığı durumlarda LOGO veritabanı üzerinde linkteki sorguları çalıştırabilirsiniz.
E Fatura uygulaması açıldıktan sonra Araçlar sekmesinden “Tercihler” açılır.
Tercihler ayarı her KULLANICI için yapılır. Çok sayıda kullanıcı varsa bu iş bilgi işlemciye devredilir ya da Firmalar üzerinden ayar yapılır.
UYARI
Müşteri isteğine göre E posta gönderimi otomatik olacaksa “E-Posta Gönderimi: Entegratörden Gönder İmzasız” seçilir. “Yok ben kendim gönderirim” derse E-Fatura (Yerel E-Posta) sekmesinden kullanıcının e-posta bilgileri girilir. Ve E-Fatura Profillerinden profil ayarları yapılır.
E-Arşiv faturası kesen firmalar müşterilerine otomatik e-posta göndermek istediklerinde öncelikle kullanıcının Tercih ayarlarını yapmak gerekir. Eposta gönderim Tercih ayarını aşağıdaki gibi yapabilirsiniz.
Tercih ayarını yaptıktan sonra E-Fatura Kök Klasöründe E-Fatura Profilleri açılır ve yeni bir profil oluşturulur.
E-Posta adresi Cari Hesabın iletişim bilgilerindeki e-posta adresinden gelmektedir. İlgili alan dolu olmalı.
Kendinize ait olan yerel e-posta adresinden, mail aracılığı ile fatura göndermek için bu ayarlar girilmelidir.
Kendi mail adresini kullananların mailleri otomatik olarak gönderilmeyecektir. E-Faturalar halihazırda sistemler üzerinden iletildiği için sistemden iletilen e faturanın üzerine birde mail göndermek gerekmediği için bu kısım isteğe bağlıdır.
Manuel olarak e-posta göndermek için E-Arşiv Faturalarında resimdeki gibi “E-Posta Gönder” tıklanır.
Kendi mail adreslerinden mail gönderen kullanıcılar için postaların logları takip edilemez. Orkestranın sunucuları üzerinden posta gönderilmesi durumunda mailin ulaştığına dair iletildi raporu alınabilmektedir.
Fakat bu durumda 5 e-posta 1 kontör olarak ücretlendirilir.
Orkestra ile e-Arşiv Faturaların SMS olarak otomatik gitmesi işlemi 2 SMS = 1 Kontör olarak ücretlendirilir.
Bunun için Orkestra E-Faturaya "admin" olarak giriş yapmanız gerekir. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi Sistem Ayarlarında, Gönderi Ayarları, Fatura SMS Alıcısı olarak "Telefon 1" alanını seçiniz.
Bununla birlikte yine 6.3.1 başlığında olduğu gibi profil tanımlaması yapmalısınız.
LOGO da girilen Cari Hesabın üzerine telefon bilgisini aşağıdaki gibi girin.
Bu işlemden sonra gönderdiğiniz faturalar SMS olarak müşteriye iletilecektir.
E-Fatura Kök Klasöründe “GİB Kayıtlı Kullanıcılar” açılır yukarıdaki butonlardan güncellenir.
Önce “1” ile gösterilen yerden “Sunucudan Güncellenir” sonra “2” numaralı yerden “Cari Hesaplar Güncellenir.”
“Cari Hesapları Güncelle” dediğinizde aşağıdaki seçenekler çıkar.
Bunlardan sadece en alttaki müşteriye sorulur. Carilerin “Fatura Senaryosu” ne olsun diye.
Sonrasında “İleri” denilerek cari hesaplar güncellenir.
Yeni kullanıcı açmadan önce Yetki Paketlerinin tanımlanması gerekir. Orkestradaki gibi “Sistem Yönetimi” Kök Klasöründe Yetki Paketleri açılır.
Hızlı olması için Tüm Dallar Kapatılır. Sistem Yönetimi hariç tüm yetkiler açık bırakılır.
Daha sonrasında “Logo Tanımları” yetkisinde “Satış E-Faturası” açılır ve resimdeki gibi yetkiler eklenir.
Yetki Paketi tanımlandıktan sonra Sistem Kullanıcıları açılır yeni kullanıcılar oluşturulur ve yetki paketi seçilerek kaydedilir.
Mali Mühürle beraber imzalama yapmak için öncelikle AkisKart uygulamasını çalıştırıp Mali Mührün aktif olduğundan emin olun.
AkisKart yazılımını çalıştırdıktan sonra https://efaturacim.orkestra.com.tr/imza adresinden Hesap İmzalama dosyasını indirip çalıştırın.
Hesap İmza aracını çalıştırdığınızda karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecektir.
Orkestra tarafından size gönderilen entegratör giriş bilgileri ile giriş yaptığınızda imzalama sayfası aşağıdaki gibi açılacaktır.
VKN/TCKN ve Unvanınızı kontrol ettikten sonra onaylama sekmesine geçin ve aşağıdaki gibi efatura hesaplarınızı mali mühür ile onaylayın.