ORKESTRA

ORKESTRA

  orkestra orkestra.com.tr
  Sohbet   İndirme Merkezi

Yeni Fatura Oluştur

e-Faturacım üzerinden kolay ve hızlı bir şekilde fatura oluşturulabilmektedir. 

Yeni fatura oluşturmak için “Faturalar” başlığı altındaki “Yeni Fatura Oluştur” seçeneğine tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Fatura Bilgileri: Açılan ekranda ilk olarak fatura bilgilerini gireceğimiz ekran gelmektedir. 

“Firma Unvanı veya Vergi No” alanına bir defa giriş yaparak faturamızı gönderdikten sonra aynı firmaya tekrar göndermek istediğimizde unvan otomatik olarak gelecektir.

Fatura Numarası ayarlar alanında belirlediğimiz şablona göre otomatik olarak numara alacaktır.

Fatura Dövizi alanına Türk Lirası, AVRO, Amerikan Doları türlerinden birisi seçilebilir.

Döviz Kuru alanına seçtiğiniz Fatura dövizine göre anlık kur bilgisi girişini yapabilirsiniz.

Fatura Tarihi alanı mevcutta fatura girişinin yapıldığı günü otomatik olarak getirir. Değiştirilmek istenirse üzerine tıklayarak istediğiniz tarihi seçebilirsiniz.

Fatura Senaryosu alanına Temel ve Ticari fatura senaryolarından birisi seçilir. Ticari Faturalarda Red veya Kabul işlemleriyle yanlışlık olan faturalar için cevaplama kolaylığı sağlanmıştır. Temel faturalarda cevaplama söz konusu değildir. Alan taraf kabul etmiş sayılır. Reddi için her iki tarafın notere başvurmasıyla, kep adresi olan firmaların kep üzerinden ya da en kolay ve en sık kullanılan yöntem olarak iade faturası kesilmesi koşuluyla yanlışlıklar düzeltilebilir.

Fatura Tipi alanında “Satış Faturası”, “İade”, “Tevkifat”, “İstisna”, “Özel Matrah”, “İhraç Kayıtlı” seçeneklerinden birisi seçilebilir.

Xslt alanında faturalarımız için birden fazla şablon kullanıyorsak ayarlar alanında firmamıza eklediğimiz xslt şablonlarından birisini seçebiliriz.

Sipariş No ve Tarih alanında varsa sipariş numarası ve tarihi girilir.

İrsaliye No ve Tarih alanına irsaliye bilgilerimizi girebiliriz ve birden fazla irsaliyemiz mevcutsa   butonuna tıklayarak ek irsaliye girişlerimizi gerçekleştirebiliriz.

Düzenleme Tarihi ve Saati alanında bir değişiklik yapılması gerekiyorsa üzerine tıklayarak yapabilirsiniz. Gerekmiyorsa fatura girişinin yapıldığı andaki düzenleme tarihi ve saatini otomatik olarak yazacaktır.

Fatura Açıklaması alanında faturanızda görünmesini istediğimiz açıklamaları ekleyebilirsiniz.

Bu alanlar doldurulduktan sonra “Kaydet ve Sonraki Adıma Geç” butonuna tıklayarak. 2 nolu Alıcı Bilgileri ekranına geçebiliriz.

Alıcı Bilgileri:

Alıcı bilgileri alanında Vergi Kimlik No, Vergi Dairesi, Firma Adı, Firma Adres ve İletişim Bilgileri alanları doldurulur veKaydet ve Sonraki Adıma Geç” butonuna tıklayarak 3 nolu Mal/Hizmet Bilgileri ekranına geçebiliriz.

Mal/Hizmet Bilgileri:

Ürün / Hizmet Adı, Miktar, Birim, Birim Fiyat, KDV Oranı varsa KDV İstisna Kodu ve Açıklaması, Satıcı ve Alıcı Kodu, Satır açıklaması girişi yapıldıktan sonra “Satırı Kaydet” butonuna tıklanır ve ilk satırımız böylece oluşmuş olur. Çok satırlı fatura kesiyorsak, diğer satırlarında aynı şekilde eklenmesi gerekmektedir. 

Sonrasında sayfanın aşağısında bulunan “Önizleme Ekranı” butonuna tıklanarak 4 nolu Önizleme ekranına geçilir.

Önizleme

Bu ekranda Gönderici ve Alıcı Birim etiketleri birden fazla olan şirketlerde varsayılan harici seçim yapılabilir. Fatura görselini inceledikten sonra “Faturayı Kontrol Ettim. Fatura Gönderime Uygundur.” Onay kutusunu işaretledikten sonra “E-Faturayı Gönder” butonuna tıklayarak faturanızın gönderimini yapabilirsiniz. Karşınıza gelecek ekran aşağıdaki gibidir.